Marknadskommunikation 7,5 hp

En välplanerad och genomtänkt kommunikation krävs för att nå fram i mötet med kunden. I kursen får du en inblick i kommunikationspsykologi, relevanta teorier och kunskaper i strategisk kommunikation. Utbildningen sker på distans, online, förutom en inledande och avslutande dag som sker på plats hos FEI i Stockholm.

Nästa kursstart
31 januari 2019
Omfattning
7 veckor - Stockholm & FEI FLEX
Visa varianter på omfattning

1+1 dagar samt distansstudier under c:a 7 veckor

Avgift 25 900 kr
Ordinarie avgift ex. moms

Översikt

Innehåll

  • Konsumentpsykologi
  • Kommunikationsteori
  • Taktisk marknadskommunikation
  • Strategisk marknadskommunikation

Efter kursen

Efter genomförd kurs ska deltagaren ha kunskap om marknadskommunikation som ett vidare begrepp, vilket omfattar alla de verktyg som företaget använder för att positionera sig hos, och kommunicera med, omgivningen. Efter kursen ska deltagaren också förstå vikten av kommunikation vid relationsskapande; främst med konsumenter men även med företagens övriga intressenter. Utöver detta ska deltagaren ha kunskap om modeller och teorier för att förstå kommunikation och med dessa modeller och teorier kunna analysera den omgivning som påverkar kommunikationens utformning.

Deltagaren ska också känna till hur konsumenter tar emot och tolkar information samt hur denna process påverkar konsumenters attityder och beteende. Avslutningsvis ska deltagaren förstå och kunna använda olika former av marknadskommunikation och förstå hur olika kommunikationsmodeller kan användas för att forma strategier utifrån en given situation.

Poäng

7,5 högskolepoäng (ECTS)

Genomförande

Kursen genomförs enligt FEI FLEX. Kursen inleds med en heldag; du kan välja att närvara på plats i Stockholm eller medverka live på distans. Därefter följer sju veckors distansstudier som knyts ihop med schemalagda, veckovisa webinarier som du kan följa live och/eller i efterhand. Litteraturinläsning och arbetsuppgifter görs också på distans. Kursen avslutas med ytterligare en heldag (Stockholm/distans). Tekniken är modern, flexibel och lättillgänglig, du har stora möjligheter att välja när och var du ska studera. En studieform som är effektiv och attraktiv; både för dig och din arbetsgivare.

Fakta

Genomförande

1+1 lektionsdagar (en dag som inleder kursen samt en dag som avslutar kursen) samt däremellan distansstudier under cirka 7 veckor som inkluderar fasta webinarier, handledarstöd och andra aktiviteter on-line. Klicka på kurstillfällen för att se schema med datum.

Tentamen

Kursen har två examinationsmoment:

  • Skriftlig tentamen som sker i Stockholm eller, om möjligt, på annan ort efter överenskommelse med FEI (särskild avgift kan utgå om tentamen sker på annan ort)
  • Inlämningsuppgift med muntlig presentation som sker i samband med undervisning i Stockholm

Högskolepoäng

Godkänt resultat i respektive delkurs ger akademiska högskolepoäng från Högskolan Väst. Kursen omfattar 7,5 högskolepoäng (hp).

Intyg

Samtliga deltagare som uppfyller närvarokravet på minst 70 % erhåller FEI:s studieintyg med kursbeskrivning. Deltagare får också kursintyg från Högskolan Väst.

Avgift

25 900 kr  exkl. moms. Kursavgiften måste betalas av arbetsgivaren. I avgiften ingår kurslitteratur och annat kursmaterial, ordinarie tentamina i Stockholm, samt lunch och kaffe i samband med lektioner på FEI. Kursavgiften faktureras före kursstart. Betalningsvillkor 30 dagar.

Eget företag/privatperson? Delbetala med FEI Studielån från 460 kr/mån.

Allmänna villkor

Kursen är ett samarbete mellan FEI och Högskolan Väst. Företaget som anmäler deltagare till kursen ingår ett avtal avseende uppdragsutbildning. Villkor framgår och bekräftas vid anmälan.

Kursserien

Kursen kan läsas fristående men den ingår också i utbildningar:

 

Läs mer om kurserna i vårt akademiska specialistutbud inom marknadsföring:

 

Högskolan Väst

Högskolan Väst är FEI:s samarbetspartner. Högskolan, som är baserad i Trollhättan, står för ett arbetsintegrerat lärande som synsätt och metod som präglar verksamheten.

Högskolor ska samverka med det omgivande samhället. En del i samverkansuppdraget handlar om fortbildning av yrkesverksamma. När detta sker på uppdrag av extern finansiär kallas det uppdragsutbildning.

Uppdragsutbildning regleras av Förordning om uppdragsutbildning vid universitet och högskolor (SFS 2002:760). Därutöver finns Universitets- och högskolerådets föreskrifter om uppdragsutbildning vid universitet och högskolor (UHRFS 2013:11).

Reglerna ovan tillämpas i kursen Marknadskommunikation 7,5 hp. Det innebär bland annat att företaget som anmäler deltagare till kursen ingår ett avtal med Högskolan Väst avseende uppdragsutbildning. Vid anmälan av kursdeltagare, som görs online, kommer beställaren ombes att bekräfta avtalsvillkoren, en pdf-fil med det godkända avtalet mailas därefter till arbetsgivaren.

Det är viktigt att notera att kursavgiften måste betalas av arbetsgivaren. Arbetsgivaren måste vara en juridisk person (således kan inte enskild firma ingå uppdragsavtal).

Senast på FEI
FEIs klassrum i Alicante Spanien

Som ett led i FEI:s internationella expansion satsar utbildningsföretaget nu på en filial på spanska...

Läs mer

FEIs blicande fastighetsmäklare

Åtta månader har gått sedan de tre deltagarna steg in i FEIs lokaler på Lindholmen i Göteborg för at...

Läs mer

Tanya Corporate Events FEI Gullers Grupp

Människor har alltid intresserat Tanya, hon har tidigare arbetat som bland annat florist, lärare, in...

Läs mer

Är det något du undrar över?Vill du anmäla dig, fråga och diskutera utbildningsval eller söker kontakt med FEI i andra ärenden.
+
Hur många deltagare?

Delad kunskap är dubbel kunskap. Anmäl flera deltagare - du får rabatt för varje deltagare.

Antal deltagare

+
-
Välj kursstart
Kursstarter
    Rabatter

    Vill ditt företag bli avtalskund? Kontakta oss på info@fei.se.

    Avtalsrabatt / kampanjkod

    Uträkning
    Ordinarie avgift
    0 kr
    Din avgift
    Exklusive moms.
    0 kr
    Eget företag/privatperson? Delbetala med
    FEI Studielån från 0 kr/mån
    +