Genom att besöka fei.se godkänner du vår användning av cookies i enlighet med vår cookiepolicy.

Marknadsföring för icke-ekonomer

Den här kursen ger snabba kunskaper i hur modern marknadsföring kan bidra till ökad försäljning. Du får ett bra grepp om hur marknadsföring fungerar. Du kan använda kunskaperna internt och/eller för att handla upp externa tjänster, från till exempel en reklam-, kommunikations- eller webbyrå.

Nästa kursstart
2 november 2021
Omfattning

1 förmiddag/vecka - 3 veckor

Avgift 9 800 kr
Ordinarie avgift ex. moms

Översikt

Om kursen

I denna kurs riktas luppen mot den intäktsskapande delen av företagets verksamhet. Här får du lära dig mer om olika marknadssituationer och vilka konkurrensmedel som står till förfogande, samt hur du kan samordna och utveckla dessa i en marknadsplan. Kursen syftar också till att ge dig en kunskapsbas för att du ska kunna bedöma externa leverantörer inom marknadsföring och anlita de som är bäst och kostnadseffektivast för din verksamhet.

För vem?

Kursen vänder sig till dig som vill lära dig hur marknadsaktiviteter fungerar och påverkar företagets intäkter. Denna kurs vänder sig inte i första hand till personer i marknadsföringsbefattningar utan till exemplvis projektledare, chefer, entreprenörer och företagsledare som vill arbeta smartare med företagets position på marknaden.

Kursinnehåll

  • Marknadsföringens grunder
  • Strategisk och taktisk marknadsföring
  • Efterfrågebegrepp och konkurrensmedel
  • Marknadskommunikation inklusive digital kommunikation
  • Marknadsplanen

Metod

Teori och presentationer varvas med övningar och diskussioner.

Efter kursen

Efter kursen har du både ett strategiskt perspektiv och praktiska kunskaper hur marknadsföringen ska bidra till ditt företags framgång. Du kan använda kunskaperna internt i verksamheten men också för att kommunicera med – och ställa krav på – externa leverantörer, till exempel reklam- och webbyråer.

Fakta

Omfattning

En förmiddag i veckan kl.09.00–12.00 under tre veckor.

Genomförande

Kursen genomförs med FEIFLEX vilket betyder att du vid varje enskilt tillfälle kan välja om du vill:

  • Närvara i FEI:s klassrum. Detta alternativ är för dig som vill studera på traditionellt sätt. Du värdesätter studiemiljön på FEI och möjligheten att nätverka på plats med dina studiekamrater.

eller

  • Delta live på distans, var du än befinner dig, till exempel på kontoret. Du hörs och syns i klassrummet, kan ställa frågor, diskutera och vara med i gruppövningar, precis som om du hade varit på plats.

 

Lektionerna spelas dessutom in så att du kan repetera i efterhand. Alla deltagare har tillgång till inspelningarna.

Välj det alternativ som passar dig och din arbetsgivare bäst!

Intyg

Samtliga deltagare som uppfyller närvarokravet på minst 70 % erhåller FEI:s studieintyg med kursbeskrivning.

Avgift

9 800 kr exkl. moms. I avgiften ingår kurslitteratur och annat kursmaterial samt lunch och/eller kaffe. Avgiften faktureras före kursstart.

Eget företag/privatperson? Delbetala med FEI Studielån från 168 kr/mån.

Ingår även i

Denna fristående kurs ingår även i utbildningen:

Senast på FEI
Mihaela Årebjer - Ekonomichefsprogrammet

Mihaela Årebjer arbetar numera som Chief Financial Officer på CBG, ett globalt företag som erbjuder professionella språktjänster och översättningsteknik med verksamhet runt om i världen. De har en bred kundbas...

Läs mer

Rasmus Olofsson

Rasmus Olofsson har haft flera olika yrkesroller på Scanias moderbolag. Bland annat har han arbetat med strategisk planering, som  projektledare,  teamleader och inom  kommersiella områden som ansvarar för Scanias globala offertsystem....

Läs mer

Markus Forsstsröm, Företagsekonom 60 hp

Skyhill är ett konsultbolag inom arkitektur och projektledning som hjälper kunderna med allt från att rita, planera, bygga och underhålla fastigheter. – Som konsultbolag måste vi i varje enskild del...

Läs mer

+