Genom att besöka fei.se godkänner du vår användning av cookies i enlighet med vår cookiepolicy.

Marketing Strategy

Marknadsföring är ett ständigt aktuellt ämne och utvecklingen går stadigt framåt. Alla verksamheter som är beroende av marknadsföring för att uppnå högt ställda försäljningsmål måste hänga med i utvecklingen. Hur håller man sig uppdaterad? Vilka verktyg används idag, som fungerar och visar resultat? Hur ser det digitala marknadsföringslandskapet ut? Denna introduktionskurs ger dig de svar du behöver.

 

 

Nästa kursstart
18 januari 2022
Omfattning

Intensivt 2 dagar

Avgift 11 500 kr
Ordinarie avgift ex. moms

Översikt

Om kursen

Du får i denna kurs grundläggande kunskaper inom marknadsföring. Du lär dig bland annat hur du ska arbeta strategiskt, hur medielandskapet ser ut och hur du kan mäta effekten av dina marknadsföringskampanjer.

Kursen behandlar både digitala kanaler och offline-medier. Du lär dig att koppla din marknadsföringsstrategi till rätt kanal, och uppnå bästa möjliga utfall av dina marknadsföringssatsningar.

För vem?

Kursen lämpar sig för den som arbetar eller planerar att arbeta på en marknadsavdelning. Den riktar sig emot alla konkurrensutsatta branscher. Den vänder sig också till dig som har eller planerar att starta eget företag, och behöver rätt marknadsföringsstrategi.

Kursinnehåll

  • Medielandskapet och dess utveckling
  • Branding vs Performance
  • Strategiarbete
  • Digitala kanaler
  • Offline-medier
  • KPI-sättning
  • Mätning och analys
  • Publicister/leverantörer
  • Byråer

Efter kursen

Efter kursen ska du kunna använda dina marknadsföringsresurser på ett kostnadseffektivt sätt, utifrån en välstrukturerad marknadsföringsstrategi.

Fakta

Omfattning

Intensivkurs 2 dagar kl. 09.00-16.00.

Genomförande

Kursen genomförs med FEIFLEX vilket betyder att du vid varje enskilt tillfälle kan välja om du vill:

  • Närvara i FEI:s klassrum. Detta alternativ är för dig som vill studera på traditionellt sätt. Du värdesätter studiemiljön på FEI och möjligheten att nätverka på plats med dina studiekamrater.

eller

  • Delta live på distans, var du än befinner dig, till exempel på kontoret. Du hörs och syns i klassrummet, kan ställa frågor, diskutera och vara med i gruppövningar, precis som om du hade varit på plats.

 

Lektionerna spelas dessutom in så att du kan repetera i efterhand. Alla deltagare har tillgång till inspelningarna.

Välj det alternativ som passar dig och din arbetsgivare bäst!

Intyg

Samtliga deltagare som uppfyller närvarokravet på minst 70 % erhåller FEI:s studieintyg med kursbeskrivning.

Avgift

11 500 kr exkl. moms. I avgiften ingår kurslitteratur och annat kursmaterial samt lunch och/eller kaffe.

Eget företag/privatperson? Delbetala med FEI Studielån från 197 kr/mån.

Kursserien inom marknadsföring

FEI:s nya marknadsföringsserie innefattar fyra steg. Välj var du vill börja utifrån dina förkunskaper och din erfarenhet. Efter varje steg kan du bygga på med nästa kurs för att lära dig mer.

Erbjudanden

Välj hela paketet och få 20 % rabatt på kursavgiften

FEI erbjuder paketrabatt om du går alla fyra stegen i vår nya kursserie inom digital marknadsföring.

Väljer du att anmäla dig till ”Marketing strategy”, ”Digital marketing”, ”Programmatic, AI and data” och ”Social media advertising” samtidigt reduceras avgiften med 20 %. Den sista kursen blir gratis och du sparar därför 5 900 kr.

Senast på FEI

FEI medverkar i ett nyligen påbörjat Vinnova-projekt Systemutveckling för ökad övergång mellan yrkeshögskola och högre utbildning. Syftet är att öka rörligheten från yrkeshögskoleutbildning till högre utbildning genom att systematisera processen...

Läs mer

Magnus Rolf, vd FEI

Försöksverksamheten YH-flex som MYH initierat riktar sig till personer som redan har kunskaper som motsvarar en betydande del av en yrkeshögskoleutbildning. Syftet med projektet är att utveckla modeller för omfattande...

Läs mer

Mikael Weimarck

Mikael Weimarck har arbetat med innovationsledning, både i näringslivet och inom akademin, i närmare 30 år. 2019 skapades en ny ISO-standard för innovationsledning, efter flera års omfattande arbete. Standarden är ett...

Läs mer

+