fei_mic_241104_019_ny

Certifikat Marknadsföring

Certifikat Marknadsföring är en introduktionskurs i modern marknadsföring. Kursen är lämplig för chefer som vill uppnå ett mer marknadsorienterat synsätt. Kursdeltagaren får både konkreta kunskaper och givande inspiration om hur effektiv marknadsföring skapar affärer.
Omfattning

2+3 dagar enligt FEI FLEX distansstudier

Om kursen

Certifikat Marknadsföring är en koncentrerad men ändå heltäckande utbildning i marknadsföring. Kursen syftar till att ge en bättre förståelse för marknadens behov och önskemål för att bättre kunna bidra till företagets affärer.

Du får breda kunskaper i praktisk marknadsföring. Kursen skiljer sig därvid mot många andra på marknaden: Hela marknadsföringsprocessen belyses, från analys- och beslutsfasen, via inriktning och utformning, till genomförande och uppföljning. Juridiska aspekter i marknadsföring, särskilt relevant för beslutsfattare, ingår som ett viktigt inslag. Hur IT används i marknadsföringen genomsyrar kursen.

I kursen ingår marknadsföringens teori men fokus ligger på tillämpning av tekniker och metoder. Du lär dig genom verklighetstrogna praktikfall och genom att relatera till din arbetssituation.

För vem?

Kursen vänder sig till chefer som vill bli bättre på marknadsföring. Kursen är lämplig för den som ska ta upp en befattning med marknadsföringsansvar men också för dig som inte har marknadsföring som huvudsyssla. Förkunskaper i kursens huvudområden krävs inte. Kursen förutsätter inte heller avancerade IT-kunskaper.

Kursinnehåll

  • Marknadsföringens grunder
    – Marknadens behov och efterfrågan
    – Analysverktyg och modeller
  • Strategisk och taktisk marknadsföring
    – Att utforma konkreta och mätbara handlingsplaner
    – Konsument kontra business to business
  • Business Intelligence
    – Omvärldsbevakning
    – Förmågan att skaffa relevant information
  • Marknadsrätt
    – Marknadsförings- och konkurrenslagstiftning
    – Marknadsdomstolens domar
    – Branschpraxis
    – Etik och moral
  • Digital marknadsföring
    – Strategi för digital marknadsföring
    – Sökmotoroptimering, AdWords och Google Analytics
    – Sociala medier
    – Mobila kanaler

Efter kursen

Efter kursen ska deltagaren veta hur man uppnår ökad marknadsorientering och självständigt kunna upprätta marknadsplaner. Vidare har deltagaren en förmåga att identifiera och bedöma omvärldsförändringar, har kunskaper i den viktigaste marknadsföringsjuridiken samt har verktyg för en effektiv digital marknadsföring.

Vad kostar kursen?
30 900 kr Ordinarie avgift (ex. moms)

Eget företag/privatperson? Delbetala med FEI Studielån från 549 kr/mån

Hoppa till verktygsfältet